Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Snoepfabrikanten reageren op adblockers

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op dinsdag 26 januari 2016 om 14:15

Den Bosch – 26 januari 2016 – In november schreef de redactie van Atlantis Media al over hoe bedrijven genoodzaakt zijn om slimmer, leuker en beter online te adverteren, door het toenemende aantal adblocker gebruikers. Verschillende snoepfabrikanten lijken nu de winnende formule gevonden te hebben, zo blijkt uit een onderzoek van de Radboud Universiteit.

Zoals in november al bericht werd op deze website, in ons artikel "Adblockers uitgelicht", wordt het voor bedrijven steeds lastiger om hun reclame onder de aandacht te brengen. Snoepfabrikanten lijken nu toch een manier gevonden te hebben om hun reclame gecommuniceerd te krijgen bij kinderen: het verwerken van hun snoep en snacks in online videogames.

De Nijmeegse onderzoekers van de Radboud Universiteit voerde hiervoor een onderzoek uit met 270 basisschoolleerlingen. De kinderen speelden een online spel en mochten daarna onbeperkt snoepen van een grote schaal vol lekkernijen. Leerlingen die een spelletje speelden met daarin een snoepmerk, snoepten na afloop tot wel 55 procent meer dan de kinderen die een spelletje speelden met daarin speelgoedmerken. Of de kinderen ook specifiek aten van het snoep dat in de game verwerkt zat is niet bekend.

Volgens hoofdonderzoeker Frans Folkvord zijn de spelletjes zo succesvol omdat kinderen hun vriendjes uitnodigen om mee te spelen en zo snel een groot bereik genereren. Ook hebben de kinderen niet door dat ze ‘stiekem’ worden beïnvloed door het spelen van dergelijke spelletjes zoals dat bij televisie reclame wel het geval is.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie