Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Radioreclame populairder bij adverteerders

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op vrijdag 19 april 2019 om 14:12

Den Bosch - 19 april 2019 - De interesse voor radioreclame bij adverteerders is het 1e kwartaal van 2019 gestegen. Adverteerders hebben naar schatting ongeveer 3 miljoen euro meer besteed aan radioreclame in vergelijking tot 2018. Dit is een stijging van 8%.

Deze cijfers maakt het Radio Advies Bureau (RAB) bekend. De totale radioreclameomzet telt op naar 42,1 miljoen en komt daarmee op het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008.

Ook is er een stijging in de netto spotreclame. Deze stijft met ruim 3 miljoen naar 39,1 miljoen euro. De digitale radioreclame omzet groeide met ruim 30 procent. De lijkt erg veel op wat bij landen rondom ons eigen land gebeurd. Zowel Duitsland, Frankrijk, Zweden en Denemarken lieten grootse groei in de radioreclamemarkt zien.

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame meer te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Titaniumlaan 80
5221 CK 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie