Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Tv reclame in 2018 fors gestegen

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op donderdag 28 maart 2019 om 14:04

Den Bosch - 28 maart 2019 - Tv reclame is in 2018 fors gestegen. Tv-reclame in 2018 is uitgekomen op 821 miljoen euro, dat is een stijging van ongeveer 3 procent tegenover 2017. In 2017 daalde de reclameomzet nog met 5,2 procent.

Ook is de kijktijd voor de tv veranderd tegenover de voorafgaande jaren. De kijktijd is dit jaar met 2 procent gedaald. Wekelijks keken er ongeveer 14,2 miljoen Nederlands van de leeftijdscategorie 6 jaar en ouder naar de televisie. De totale kijktijd komt uit om 173 minuten. Er wordt het meeste uitgesteld gekeken naar films, Nederlandse series en naar spelprogramma’s. onderwerpen die het meeste live worden gekeken zijn vooral sport en nieuwsprogramma’s.

Meer interesse in online video
2018 heeft over het hele jaar een groei in de bestedingen laten zien. De tv-spotmarkt laat een forse stijging zien tegenover 2017. Een stijging van 3,9 procent. Hiermee komt de tv-spotmarkt uit op 728 miljoen euro. Het si dus duidelijk dat online video erg in de trek is bij adverteerders.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Titaniumlaan 80
5221 CK 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie