Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Google eist transparantie van advertenties over EU-verkiezingen

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op donderdag 22 november 2018 om 10:47

Den Bosch - 22 november 2018 - Google gaat van advertenties voor de Europese Parlementsverkiezingen eisen dat adverteerders open zijn over wie voor de online reclame heeft betaald. "Advertenties die een politieke partij, kandidaat of zittende politicus benoemen, moeten aan stemmers duidelijk maken wie voor de advertentie betaald heeft", meldt Google donderdag op zijn blog.

Ook komt Google met een EU-variant van zijn transparantierapport over politieke advertenties. In dit openbare overzicht staat wie politieke advertenties heeft gekocht, op welke doelgroep ze gericht zijn en hoeveel voor de advertenties betaald is, zo schrijft nu.nl.

Nu.nl schrijft dat eerder dit jaar het advertentiebedrijf al met een doorzoekbaar overzicht van politieke adverteerders in de Verenigde Staten uitbracht. Ook Facebook kwam met een vergelijkbaar overzicht.

Google zegt de identiteit van de adverteerders te verifiëren met een nieuw proces. Hoe dat er precies uit gaat zien, is niet duidelijk. De Europese Parlementsverkiezingen vinden plaats in mei 2019.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie