Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Abonnement op tastbaar product minder populair onder Nederlanders

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op woensdag 4 april 2018 om 12:12

Den Bosch – 4 april 2018 – Relatief veel Nederlandse huishoudens hebben een abonnement op een digitale dienst voor video of muziek. Voor tastbare producten sluiten Nederlandse consumenten veel minder graag een abonnement af. Dat concludeert het Economisch Bureau van ING.

Nederland loopt voorop als het om digitale videodiensten gaat. Bijna een derde van de huishoudens betaalt maandelijks voor streamingdienst Netflix of hele andere aanbieders van online video’s. Daarmee komt het Nederlandse aandeel boven het Europese gemiddelde uit.

Aanbieders van verbruiksgoederen in abonnementsvorm, zoals bijvoorbeeld toiletpapier of scheermesjes, kunnen in Nederland op minder enthousiasme rekenen dan elders in Europa. 70 procent van de ondervraagde Nederlanders vindt deze maandelijkse pakketjes niks. In Europa is dit 40 procent. Ook abonnementen op producten die langer meegaan, zoals kleding en wasmachines, zijn in Nederland minder populair.

Volgens ING hangen de voorkeuren samen met het welvaartsniveau. Zo laten inwoners uit rijkere Europese landen zoals Duitsland en Luxemburg abonnementen op fysieke producten ook liever links liggen. Consumenten uit Oost- en Zuid-Europa zien daarentegen wel de voordelen in een dergelijk aanbod. Bij producten voor langdurig gebruik kan een abonnement aantrekkelijk zijn, omdat je voor een lager bedrag over kwalitatief hoogstaande producten kunt beschikken, stellen de onderzoekers. Bovendien sta je minder vaak voor onverwacht hoge onderhoudskosten. Aanbieders van abonnementen op verbruiksgoederen spelen vooral in op gemak.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie