Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Groei bereik social media merken vlakt af in 2017

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op vrijdag 26 januari 2018 om 14:55

Den Bosch – 26 januari 2018 – Het bezoeken van online winkels via de tablet en smartphone neemt een hoge vlucht. Dit blijkt uit de jaarcijfers van bereiksonderzoek GfK DAM. In 2017 blijft het belang van de smartphone ook nog stijgen. Van de Nederlandse merken is bol.com het grootst. NU.nl blijft de grootste nieuwssite.

De smartphone is het apparaat waarop men het meeste online is. Bij de doelgroep jonger dan 35 jaar is twee derde van het online verkeer afkomstig van de smartphone. Ondertussen wordt hij ook door 50-plussers het meest gebruikt om websites te bezoeken en apps te gebruiken. De groei van het smartphonegebruik gaat ten koste van het tabletgebruik, terwijl de computer (pc/laptop) zicht weet te handhaven.

De grootste websites en apps van 2016 voeren ook dit jaar de ranglijsten aan. In de top vind je vooral Social Media merken. Wel vlakt de groei af of stabiliseert. YouTube is nu bijna even groot in bereik als

Het bezoeken van online winkels via de smartphone en tablet heeft een hoge vlucht genomen, alhoewel de pc nog altijd het belangrijkste device is om online mee te winkelen. Een belangrijke publiekstrekker zijn daarbij de acties. Bijvoorbeeld de actie van AliExpress in week 45 en week 47. Dit was de week van Black Friday stond bol van de acties. Er werden in die week maar liefst 46 miljoen bezoeken gebracht aan de grootste online winkels (bol.com, AliExpress, Wehkamp, Coolblue, Amazon en Zalando).

Verder opvallend in de toplijst van december is op nr 47:  NPO Radio 2. Deze hoge notering wordt veroorzaakt door de nog altijd zeer populaire Top2000.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie