Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Grootste merken op YouTube in 2017

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op woensdag 20 december 2017 om 13:43

Den Bosch – 20 december 2017 – Steeds vaker gebruiken merken eigen merkkanalen om organisch bereik en eigen communities op te bouwen. Uit een analyse van Divimove onder de 500 grootste merken wereldwijd(bron: Brand Finance Report) blijkt dat 90 procent inmiddels minstens één eigen YouTube kanaal onderhoudt. Het merkkanaal van Red Bull telt maar liefst 6,6 miljoen abonnees.

Op de eerste plek van de ranglijst van sterkste sectoren op YouTube staat de media-sector, met gemiddeld 1,1 miljoen abonnees, gevolgd door de technische branche met 950.000 abonnees.

Uit de Brand Finance-lijst identificeerde Divimove uiteindelijk 5 populaire bedrijfssectoren en hun 3 sterkste merkkanalen. Het succes van de kanalen is gebaseerd op de absolute aantallen abonnees en hun groei in 2017. Anders dan het aantal videoviews, dat deels nog beïnvloed wordt door betaalde preroll-campagnes, zijn de abonneecijfers een perfecte afspiegeling van het organisch bereik en de merkgroei op YouTube, aldus Divimove.

Met een gemiddelde van 1,1 miljoen abonnees per merkkanaal (ongeveer 800.000 in 2016), voert de media-industrie dit jaar de sector ranking aan. De 3 populairste mediamerken op YouTube zijn Warner Bros, BBC en Disney. Playstation, Google en Apple voeren de technologie branche aan.De technische branche bereikt met videocontent gemiddeld 950.000 abonnees. De YouTube-kanalen van Tencent (+247%) en Uber (+107%) behaalden dit jaar de meeste nieuwe kijkers.

De levensmiddelen- en drankenindustrie bereikt gemiddeld 400.800 abonnees. Red Bull laat iedereen achter zich op Youtube. Dit jaar behaalden de YouTube-kanalen van Subway (+173%) en Domino’s Pizza (135%) veel nieuwe abonnees.

Vergeleken met de softdrinkfabrikanten doen de markkanalen van Nike en Adidas het bescheiden aan. Nike staat bovenaan de lijst met 700.000 abonnees. Het op een na sterkste kanaal is Adidas met zo een 490.000 abonnees. Op de derde plaats staan Christian Dior, met 470.000 YouTube-abonnees. 

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie