Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Nederlanders bestellen voor 440 miljoen aan eten

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op woensdag 25 oktober 2017 om 13:53

Den Bosch – 25 oktober 2017 – Het wordt steeds normaler om maaltijden thuis te laten bezorgen. Consumenten bestelden in het tweede kwartaal van 2017 ruim 38 miljoen gerechten. Voor die kant-en-klare hap telden we gemiddeld 11,40 euro neer. De ultieme favoriete bestelling blijft pizza.

Eerst waren het alleen de carrièremakers met geld die erg weinig tijd hadden voor koken dus dan maar voor het gemak iets bestellen. Dit is allang niet meer zo. Ook bij gezinnen met jonge kinderen en senioren neemt de populariteit van maaltijdbezorging toe. Dit meldt ABN Amro in een vandaag verschenen rapport.

De aantrekkende economie speelt een belangrijke rol, maar ook de vindbaarheid van de restaurants. Het online bestel- en betaalgemak stuwen het gebruik ook flink omhoog. Voor de restaurants is dat dus erg gunstig. Volgens het rapport betaalden consumenten in het tweede kwartaal van 2017 ruim 440 miljoen euro voor maaltijdbezorging.

Vooral als het hard regent weten mensen online bezorging erg te waarderen. De ultieme favoriet van de Nederlanders blijft de pizza. De pizza wordt gevolgd door grillgerechten en fastfood. Voor sushi en Japanse maaltijden betalen we het hoogste gemiddelde bedrag per bestelling met 17,69 euro per bestelling.

“Bestel- en betaalgemak, transparantie over bezorgtijden en vooral de bezorgsnelheid zijn doorslaggevend. Daarom is een goede, geautomatiseerde communicatie cruciaal voor de groei van maaltijdbezorgers. De verwachtingen van de hongerige consument, deelnemende restaurants en fietsende bezorgers moeten volledig en real time op elkaar worden afgestemd”, licht econoom Stef Driessen van ABN Amro toe.

De onderzoeker ziet de komende jaren ook nog forse groeimogelijkheden voor restaurants. Dit geld vooral voor de ondernemers die investeren in slimme innovaties. Het lijkt misschien toekomstmuziek, maar in sommige delen van de wereld worden nu al bezorgdrones en robochefs ingezet.

De Chinese noodleketen Dazzling Noodles heeft een deel van zijn keukens al ingeruimd voor de Foxbot. De robotarm kan binnen luttele minuten grote bonken deeg veranderen in perfect gesneden noodles. Een volledig geautomatiseerde minikeuken bestaat ook al. Spyce kitchen kan curry’s en een shrimp jambalaya produceren zonder dat er een mens aan te pas komt. 

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie