Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Adverteerders besteden meer aan reclame in Nederlandse media

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op dinsdag 24 oktober 2017 om 13:35

Den Bosch – 24 oktober 2017 – In de eerste 6 maanden van 2017 hebben de adverteerders iets meer uitgegeven aan reclame in de Nederlandse media. De toename komt volledig op het conto van online-advertenties, die momenteel goed zijn voor bijna de helft van het totaal, dit meldde het marktonderzoeksbureau Nielsen.

De netto mediabestedingen liepen alles bij elkaar met 2,6 procent op tot 1,9 miljard euro in de eerste helft van 2017 in Nederland.

Op het online adverteer gebied was er sprake van een groei van 13 procent. Bij de bioscopen in Nederland werd bijna een vijfde meer geld aan advertenties besteed.

Print advertenties dalen al jaren. De dalende advertentie-inkomsten veranderde dit jaar weer niet volgens Nielsen. Er is nu sprake van een daling van 9 procent.

Ook werd er aan reclames op tv bijna 7 procent minder geld uitgegeven. Deze daling is in oneven jaren niet vreemd zegt Nielsen. Als je let op grote sportevenementen zoals de Olympische Spelen die in even jaren worden gehouden. In vergelijking met 2015 was hier sprake van een min van 2 procent. 

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie