Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Eva Jinek weer goede kijkcijfers

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op woensdag 12 juli 2017 om 11:55

Hilversum – 12 juli 2017 - Eva Jinek is definitief dé nieuwe grote ster van de Nederlandse televisie. Haar succes op de late avond van NPO 1 houdt maar aan, wat de concurrentie er ook tegenover zet. Sterker nog: haar kijkcijfers zitten in de lift. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Voor de twaalfde keer ooit doorbrak Jinek dinsdagavond de miljoengrens: er keken 1,041 miljoen mensen (27 procent) naar haar talkshow. Vijf van de twaalf keer gebeurde dat in dit zomerseizoen, dat vorige maand begon.

RTL 4 weet maar niet te winnen van Jinek. Sinds de jaarwisseling is RTL Late Night van Humberto Tan niet meer sterk genoeg voor haar. De huidige zomerse vervanger RTL Summer Night met Beau van Erven Dorens krijgt zeer positieve kritieken en scoort ook iets stabieler, maar weet nog niet te winnen. Zo keken er gisteren 741.000 kijkers (16 procent).
De presentatrice besprak een controversieel onderwerp in haar programma, namelijk de uitspraak van de Haagse kantonrechter over twee kinderen die vanwege het offerfeest de schoolfoto misten. De kinderen kregen tot verbazing van velen 500 euro. De woordvoerder van de ouders zat aan tafel, tegenover criticus Özcan Akyol.
De meest bekeken aflevering van Jinek is nog altijd die op 14 februari, toen Patricia Paay haar verhaal deed. Er keken 1,4 miljoen mensen (41 procent).
NPO 1 was dinsdag eveneens de winnaar op prime time met Opsporing Verzocht (1,3 miljoen en 25 procent) en De Avondetappe (871.000 kijkers en 17 procent).
RTL 4 zond voorafgaand aan RTL Summer Night een herhaling van Een Dubbeltje Op Zijn Kant uit, goed voor 696.000 kijkers (14 procent).
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Deurwaarders: Betalen of Leeghalen met 447.000 kijkers (9 procent) op RTL 5, NCIS: New Orleans met 362.000 kijkers (7 procent) op SBS 6 en De Zaak Van Je Leven met 348.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (958.000), RTL Boulevard (793.000), Bed en Breakfast (774.000), Editie NL (630.000), Utopia (549.000), Wie Doet De Afwas (546.000) en Trauma Centrum (495.000) waren de vooravondtoppers.
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Bron: mediacourant.nl

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie