Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies. OK

Unilever zet margarine-afdeling in de etalage

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op maandag 20 maart 2017 om 10:26

Den Bosch - 20 maart 2017 - De voedings- en schoonmaakgigant Unilever gaat voor bijna 7 miljard euro aan merken verkopen. Het bedrijf dat deels Brits is en deels Nederlands wil op deze wijze een meerwaarde voor aandeelhouders in stand brengen.

De Amerikaanse groep Kraft Heinz toont veel interesse in de gehele margarine-afdeling, die door Unilever te koop is gezet. Het gaat hier om bekende merken zoals Becel, Flora, Stork en Bertolli. Ook Brain Capital & CVC zouden interesse hebben getoont.

Met deze 7 miljard kan Unilever 2 dingen doen, of ze kunnen de opbrengst deels uitkeren aan de aandeelhouders, of ze zouden eigen aandelen kunnen kopen. Hiermee versterkt de directie de greep op het bedrijf, en is de kans groter dat het altijd in eigen handen zou blijven.

Unilever is een groot bedrijf dat veel bedrijven onder zijn hoeden heeft, ijsjes van Ben & Jerry’s, sauzen van Calvé, soepen van Knorr en Unox, zeep van Dove & Zwitsal zijn slechts enkele van de producten die Unilever biedt. Ook zijn Ola, Robijn, Biotex, Lipton, Vaseline, Axe en Omo merken die onder de naam van Unilever vallen. Unilever is in 1930 ontstaan uit een fusie van het Nederlandse margarinebedrijf “Margarine Unie” en de Britse zeepfabrikant “Lever Brothers”.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie