Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies.

Omzet en winst dalen bij RTL Nederland

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op woensdag 7 maart 2018 om 12:12

Den Bosch – 7 maart 2018 – De bekende zendergroep RTL Nederland trekt minder kijkers en daardoor lopen de inkomsten uit de advertenties redelijk ver terug. Over het hele jaar 2017 daalde de brutowinst met een kleine 10 procent naar 87 miljoen euro. De omzet daalde ongeveer met 4 procent.

Al een aantal jaar trekken de RTL-zenders minder kijkers. In 2015 hadden de zenders nog een marktaandeel van 25 procent. In 2017 was dit al gedaald naar 23 procent. Hoe minder kijkers, hoe minder interessant de zenders zijn voor adverteerders. "De dalende tv-advertentiemarkt en het snel veranderende kijkgedrag heeft z'n weerslag op ons winstniveau", zei RTL-directeur Sven Sauvé eerder over de teruglopende resultaten.

Ook werd vorige week bekend gemaakt dat RTL- presentator van het programma RTL Late Night Humberto Tan wordt vervangen door Twan Huys. Het programma kampt met teruglopende kijkcijfers.

Bij on demand-diensten zijn steeds meer mensen klant. Als voorbeeld Netflix en Videoland. Videoland is van RTL, maar vooralsnog moet er vooral in geïnvesteerd worden voordat er winst mee kan worden gemaakt. Het afgelopen jaar steeg het aantal abonnees van Videoland met bijna 80 procent. "Die activiteiten hebben tijd nodig om te groeien", aldus Sauvé. Het moederbedrijf van RTL Nederland, RTL Group, meldde betere resultaten. De omzet steeg met ruim 2 procent.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie