Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies.

Omzet online retail stijgt 30 procent in aanloop naar pakjesavond

1/1

Geplaatst door Atlantis Media op maandag 4 december 2017 om 13:16

Den Bosch – 4 december 2017 – Het zijn opvallend goede weken voor online winkeliers. In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond ligt de gemiddelde weekomzet ligt 31 procent hoger dan in een reguliere week. De gemiddelde weekomzet is bijna 303 miljoen euro.

Dit meldt belangenvereniging Thuiswinkel.org op basis van eigen onderzoek, dat in samenwerking met PostNL is uitgevoerd. In een normale week wordt er dit jaar online 231 miljoen euro uitgegeven aan producten. Tussen 1 november en 5 december ligt de gemiddelde weekomzet met 302,6 miljoen euro tot dusver 31 procent hoger.

De trend is volgens Thuiswinkel.org dat Nederlandse consumenten steeds eerder hun feestdagenaankopen doen. Zij worden daarbij gestimuleerd door Black Friday en Cyber Monday, koopfestijnen die zijn overgewaaid uit Amerika en tegenwoordig ook door kleinere winkeliers omarmt worden.

Dit jaar werd daarnaast voor het eerst ingesprongen op Singles Day, dat al vele jaren een traditie is in China. Onder andere webwinkels Bol.com en AliExpress gaven alleenstaanden en eigenlijk iedereen hoge kortingen.

Dit zorgt natuurlijk voor veel drukte bij PostNL. Het postbedrijf spreekt zelf van een 'recordaantallen pakketten'.

 Persoonlijk
 Scherp geprijsd
 Kennis van kwaliteit
 Gratis bezorging

Atlantis Media
Eemweg 1
5215 HM 's-Hertogenbosch

073-6221039

KvK 582.30.661

Design - Drukwerk
Media - Producties
Marketing - Communicatie